Home » » Model Terkandas Di China Minta Bantuan Pemilik Restoran Cina

Model Terkandas Di China Minta Bantuan Pemilik Restoran Cina

CHINA – Seorang model yang terkandas di Lapangan Terbang Qingdao terpaksa meminta bantuan pemilik restoran berketurunan Cina di Liverpool bagi membantunya menjadi penterjemah dan menolongnya balik semula ke Britain.

Sophie Brizell, 19

Model berkenaan, Sophie Brizell, 19, datang sendirian ke China untuk menyertai pertandingan ratu cantik namun hanya mengetahui pertandingan itu dibatalkan sebaik tiba di lapangan terbang.

Malah individu yang dijadual menemuinya di lapangan terbang juga tidak muncul.

Brizell kemudiannya terpaksa menghubungi ibunya dan mengadu sambil menangis bahawa dia keseorangan dan sukar mencari mereka yang boleh berbahasa Inggeris dan membantunya.

“Saya mengadu kepada ibu bahawa lapangan terbang ini kosong dan tiada siapa yang bercakap bahasa Inggeris. Kaum lelaki di situ pula cuba merampas beg saya menyebabkan saya dalam ketakutan,’’ katanya.

Ibunya kemudian mendapatkan pertolongan Nai Xiang Yu yang merupakan pemilik restoran dikenali sebagai Chy untuk membantu menjadi penterjemah.

Yu berjaya membantu Brizell mendapatkan teksi ke hotel dan menukar wang.

Dia kemudiannya kembali semula ke Britain selepas penganjur Miss High Street, Rachelle Perez, yang berperanan mencari bakat baru melalui pertandingan Top Model di China, membayar hotel dan tambang penerbangan pulang ke London.

0 comments:

Post a Comment