Home » » Anak Terpaksa Dirantai Kerana Pencuri Tegar

Anak Terpaksa Dirantai Kerana Pencuri Tegar

China – Nampak kejam namun ia cara yang dilakukan oleh seorang bapa untuk mengajar anaknya daripada berhenti mencuri. Caranya ialah dengan merantai anaknya dalam bilik.

Chuang

Bagi Wen Yuan, 47, dengan mengikat rantai di leher anaknya, Chuang, 24, ia bukan sahaja dapat menyedarkan anaknya itu mengenai tabiat buruk mencuri malah dapat mengelak keluarganya daripada terus mendapat malu.

Jelasnya ia juga dapat mengelak Chuang daripada masuk penjara.

Rantai yang diikat pada leher Chuang itu disangkutkan pada batu berat, dan ia ditempatkan di dalam bilik tidur anaknya, supaya dia tidak boleh bergerak dan hanya berbaring di atas katil.

“Setiap kali berlaku kecurian, orang ramai akan mencari kami. Saya sudah tidak mampu untuk membayar ganti rugi kepada mereka.

“Saya sudah bosan kerana terpaksa meminta maaf kepada mereka atas perbuatan anak saya, jadi ini sahaja cara untuk mengajarnya,’’ katanya.

Menurut Wen Yuan, dia tidak boleh lagi membayar pampasan itu dan saya juga yakin jika Chuang masuk penjara, dia tidak akan berubah.

“Saya tidak tahu berapa lama dia perlu dirantai seperti itu namun kami perlu memberinya pengajaran sebagai persediaan untuk menjadi anggota masyarakat yang bertanggungjawab,’’ katanya. -Mynewshub.my

0 comments:

Post a Comment